vineri, 29 mai 2015

Ce trebuie sa stim despre reciclarea bateriilor

Reciclarea bateriilor este unul dintre cele mai de success programe de reciclare derulate la nivel mondial. Aproximativ 98 la suta dintre bateriile de masina sunt reciclate, in ciuda faptului ca acestea sunt niste lucruri grele, colturoase si prezinta pericolul scurgerii de acid sulfuric, de asemenea, foarte periculos. Cum a devenit insa reciclarea bateriilor un proiect de succes?

Pentru a intelege acest proces, este necesar sa intelegem ce se intampla in interiorul unei baterii auto si cum functioneaza aceasta.

Bateriile contin un metal greu, de obicei plumb, mercur, cadmiu sau nichel, care reactioneaza cu un electrolit pentru a produce electricitate. In fapt, aceste metale grele sunt elementele care fac bateriile auto atat de periculoase pentru mediu. Scurgerile de plumb, spre exemplu, sunt extem de periculoase atunci cand ajung in rezervele de apa sau in pamantul pe care se cultiva plante folosite in producerea alimentelor. Si, odata patrunse in mediul inconjurator, este binecunoscut faptul ca acestea sunt si foarte greu de indepartat.
Nici incinerarea componentelor care contin metale grele nu reprezinta o idee buna, de vreme ce acestea elibereaza diversi compusi toxici in aer atunci cand sunt arse. Ca urmare, multe state si guverne nationale au implementat legi prin care reciclarea bateriilor este obligatorie.

Vestea buna este ca metalele grele precum plumbul, spre exemplu, cel mai des folosit element din componenta unei baterii de masina si generator electric, este usor de reciclat prin folosirea la alte baterii sau alte produse pe baza de plumb.

Astfel, intre 60 pana la 80 la suta dintre componentele unei baterii noi provin din plastic si plumb reciclate.
Un reciclator de baterii, in mod obisnuit, va sparge bateriile in bucati mici, apoi separa plumbul de plastic si solutia acida. Plumbul este topit si trimis producatorilor de profil, in timp ce plasticul este, de asemenea, refolosit de majoritatea companiilor care au nevoie de acest material in procesul tehnologic. Cat priveste solutia acida, aceasta este neutralizata, de obicei cu ajutorul unui compus alcalin, este testata pentru siguranta iar apoi deversat in sistemul de canalizare publica.

Prima regula este insa aceea de a nu arunca bateriile vechi la gunoi sau sa le depozitati pe proprietatea dumneavoastra timp indelungat. Acidul bateriilor auto este extrem de toxic si contine un electrolit bazat pe acid sulfuric. Acesta emana gaze toxice si inflamabile care pot exploda cu usurinta.

Prin urmare, atunci cand manevrati orice baterie auto, indiferent ca aceasta este noua sau folosita, asigurati-va ca purtati manusi de protectie si urmati masurile elementare de siguranta. Multi vanzatori sunt de acord sa va preia bateriile dumneavoastra folosite la achizitia unei noi, gratis sau in schimbul unei sume modice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu